Powiem szczerze nie oglądałem wymienionego sprzęgła. Sprawa wyglądała w ten sposób, że ASO od którego odkupiłem pojazd wymieniło mi dwumasę bo słyszalne było chrobotanie i dodatkowo stuki. Potem zajechałem do innego zakładu mechanicznego, bo problem stuków zniknął po wymianie dwumasy ale chrobotanie zostało. Mechanik stwierdził, że chrobotaniem się nie przejmować ale zwrócił uwagę na bicie w pedał i powinienem tym się martwić (oczywiście nie mówię tu o delikatnych wibracjach przenoszonych przez dieslowskiego klekota, bo to zawsze czuć na sprzęgle). Mechanik stwierdził także, że ze sprzęgłem jest tak, że w takim stanie może walnąć po 2km jak i 20 tyś km, także jeździć, aż sie pojawią głębsze objawy zużycia, albo się rozsypie. Dodam jeszcze, że bardzo szybko się załączał napęd na samym początku sprzęgła, musiałem bardzo uważać aby go nie dławiło przy ruszaniu. No nie dane mi było doczekać tych późniejszych objawów zużycia bo za parę dni wywaliło skrzynie biegów. Samochód trafił do kolegi mechanika. Przy wymianie skrzyni stwierdził, że jak ma wybebeszony samochód i niedawno wymienioną dwumasę to wymienić resztę kąpletu sprzęgła bo temu daje do 15 tyś km i po co potem płacić za ponowne wyjęcie skrzyni (ale nie widziałem tego sprzęgła także nie powiem co tam się kończyło). Tak też zrobiłem, zamówiłem sprzęgło bez dwumasy, samochód został poskładany, chrobotanie na zimnym silniku słyszalne, na ciepłym trzeba się wsuchać aby coś usłyszeć, bicie w pedał zniknęło, sprzęgło załącza napęd mniej więcej prze połową, także dużo lepiej się rusza.
leonn moja rada, jedź może na SPOTA w twojej okolicy, może znajdzie sie octavia z podobnym przebiegiem i porównasz działanie sprzęgła. Jak będziesz w ASO też możesz się przejechać ich samochodami, które dają na czas serwisu, może nikt o nie za bardzo nie dba ale z reguły mają one niskie przebiegi więc i sprzęgło nie powinno być bardzo zajechane. Będziesz widział różnice, będziesz miał podstawy do reklamacji.
leonn moja rada, jedź może na SPOTA w twojej okolicy, może znajdzie sie octavia z podobnym przebiegiem i porównasz działanie sprzęgła. Jak będziesz w ASO też możesz się przejechać ich samochodami, które dają na czas serwisu, może nikt o nie za bardzo nie dba ale z reguły mają one niskie przebiegi więc i sprzęgło nie powinno być bardzo zajechane. Będziesz widział różnice, będziesz miał podstawy do reklamacji.
Komentarz